Sunday 8 April 2012

kek Ultraman

 kek Ultraman ni ditempah oleh officemate saya iaitu Kak Azi sempena birthday anaknya. katanya anak dia suka ultraman. Kak Azi nak bawa kek ni ke taska. pilihan kek kak azi serah pada saya. jd saya pun cadangkan kek choc moist yg disalut dengan buttercream. ceria je kan tengok kek ni! ;-)

  

lepas saya publish gambar kek ultraman tu di FB, ada kawan masa sekolah dulu nak juga tempah kek ultraman. anak dia pun peminat ultraman.  tp xnk buttercream. tukar kepada choc ganache. namun terjadi perkara yang tidak dijangka. disebabkan ada urusan pg tu, sy agak terlewat untuk membuat kek. so choc ganache x cukup keras untuk hiasan2 lain. jadi disebabkan itu, kek bergerak2 menyebabkan hiasan2 kek jadi comot. agak sedih dan stress bila lihat kek tu masa nak hantar ke Tesco ampang. so masa jumpa tu saya minta maaf sgt2 pada member tu. nasib baik kawan sy tu memahami. mlm tu sy diberitahu oleh kawan saya, birthday boy suka kek tuh. alhamdulillah.... ;-)


No comments:

Post a Comment