Tuesday 22 May 2012

Mr Lova Lova

sy dapat order pavlova dari rakan sekolah yg da lama x jumpa secara realiti. tp dalam fb mmg selalu jumpa. itulah kuasa fb. penghubung kepada teman - teman lama ;-) kebetulan juga rakan saya ni satu pejabat dgn mak sy. hantar mak bersama - sama hantar order. pavlova ni dibuat jam 4am sbb malam tu saya sibuk membuat kek lain. badan da letih sbb sy pun baru je balik dr kg Johor. jd saya ambil keputusan tidur dlu dan bangun jam 4 pagi untuk buat pavlova. 4am bila terjaga, baru teringat dengan si kecik mikhail. anak buah saya ni telinga lintah. mudah terjaga tidur tambah2 bilik dekat dgn dapur. haruslah dia akan terjaga bila saya menggunakan mixer. kebelakangan ni pulak mikhail mudah meragam. menangis bagai kena dera sampai seriau kami tengok. jd sy ambil keputusan untuk buat adunan di bilik tidur saya di tingkat atas. demi budak kenit comel, xpelah mak long usahakan cara lain. huhu. selesai buat adunan di bilik, saya turun untuk bakar meringue. siap bakar, naik bilik semula untuk buat cream pulak. tiba2 mak ketuk pintu mencari bunyi bising di pagi hari. hihi. maaf mak ye yang penting pavlova saya siap! ;-p


 
terliur tengok kan. so apa tunggu lagi. moh la order! hihihi.

No comments:

Post a Comment